OtizmİçinMavi giyerek kampanyaya katılıyoruz!

 

Dünya Otizm Farkındalık Ayı olan nisan ayında #OtizmİçinMavi giyerek, otizme dikkat çekmek ve toplumda farkındalığı arttırmak amaçlanıyor. Bizler de Nisan ayı içerinde bu kampanyaya Kids&Gourmet olarak destek vereceğiz. Siz okuyucularımızın da desteklerinizi esirgemeyeceğinize inanıyoruz.

Ülkemizde 10 kişiden sadece üçü otizm spektrum bozukluklarından haberdarken, bu üç kişiden sadece biri otizm hakkında doğru bilgilere sahip. Nisan ayında Mavi giyerek fotoğraf çektirip #OtizmİçinMavi hashtag’i ile paylaşarak otizm farkındalığını artırıyoruz.

Otizm üç yaşından önce başlayan, ömür boyu süren ve beyin gelişimini engelleyen bir rahatsızlıktır. Otizmin günümüzde bilinen tek tedavisi; erken tanı ile yoğun ve sürekli özel eğitimdir.

Otizm konusunda farkındalık yeterli düzeyde değil

Ülkemizde devletin ve pek çok vakfın çabalarına rağmen, otizm farkındalığı istenilen düzeyde değil. Bu nedenle otizmli bireylerin birçoğu toplumsal sorunlar yaşamaktadır. Dahası otizmliler toplumdaki yetersiz bilinç seviyesi nedeniyle eğitim, seyahat gibi temel insan haklarından mahrum kalmaktadır.. Oysa otizmli çocukların en çok ihtiyaç duyduğu şey anlayış ve sabırdır. Farkındalığı olmayan ailelerde erken tanı şansını yitiren çocuklar, farkındalığı olmayan toplumlarda büyük sorunlar yaşamaktadırlar.

Tüm bu sorunlara dikkat çekmek, otizm farkındalığını artırmak, bu sayede otizmlilere daha yaşanılabilir bir dünya sunabilmek amacıyla sosyal kampanya oluşturuldu. Bunun için tek yapmanız gereken mavi bir tişört giyerek, fotoğrafınızı #OtizmİçinMavi etiketiyle sosyal medyada paylaşmak. Kampanya web sitesi nisan ayı boyunca katılımcıların fotoğraflarıyla süslenecek. Kampanyaya bireylerin yanı sıra bir çok farklı kurum da katılıyor.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here